FANDOM

Zofia Kisiel
Zofia Kisiel.png
Płeć Kobieta
Urodziny 3 listopada 1942
Rodzina Nienazwane starsze siostry
Włodzimierz Kisiel (mąż)
Przydomek Zośka
Zocha
Kisielowa
Poza sceną
Pierwszy odcinek Odcinek 1028
Aktor Małgorzata Różniatowska

Zofia Kisiel to fikcyjna postać, bohaterka serialu M jak miłość. Częściej nazywana Zośką, Zochą lub Kisielową.

Biografia Edytuj

Zofia wyszła za mąż za Włodzimierza Kisiela w 1967 roku. Małżeństwo nie posiada dzieci. Jest dobrą przyjaciółką Barbary Mostowiak. Przez pewien czas była przewodniczącą rady parafialnej. Obecnie jest przewodniczącą kościelnego chóru. Ma kilka starszych sióstr.

Historia Edytuj

Kisielowa na ekranie pojawiła się dopiero pod koniec 2013 roku. Wcześniej widzowie M jak miłość znali ją wyłącznie ze słyszenia. Była jedynie wspominana zwykle w rozmowie pomiędzy Lucjanem, a jej mężem, Włodkiem. Kisiel stale na nią narzekał.

W 2007 roku obchodziła z mężem czterdziestą rocznicę ślubu. W 2012 roku uszyła suknię ślubną dla Katarzyny Mularczyk.

Fabuła Edytuj

Kisielowa odwiedziła Barbarę i oskarżył ją, że poczęstowała jej męża niezdrowymi pierogami. Okazało się, że kobieta postanowiła odchudzić Włodka. Następnie zadzwoniła do Marka i powiedziała mu, że jego syn Mateusz i jego kolega Antek zniszczyli jej ogródek. Chwilę później okazało się, że Zofia rozwiązała kościelny chór, gdyż nie potrafiła przekonać się do nowego organisty, którego zatrudnił miejscowy proboszcz. Zaczęła także niepokoić Jerzego Kolędę, który myśląc, że umiera, nierozważnie obiecał jej sprzedać kawałek swojej ziemi.

Jakiś czas później Zofia odwiedziła Barbarę i zaprosiła ją na próbę chóru. Wręczyła jej również kartkę, którą napisał Marcin do Eryki. Jakiś czas później doniosła Markowi, że w domu należącym do Marty ktoś mieszka mimo, że Eryka Bufford już się z niego wyprowadziła. Następnie ostrzegła Barbarzę, że po cmentarzu w Grabinie grasuje złodziej, który kradnie wiązanki. Barbara mimo ostrzeżenia, poszła na cmentarz, gdzie chuligan próbował ją okraść.

Następnie Kisielowa dostała pracę w sklepie Marka. Wraz z Ewą spłoszyła chuliganów, którzy napadli na Jerzego Kolędę. Pewnego dnia Zofię w sklepie odwiedziła Barbara. Nagle do sklepu przyszedł jeden z chuliganów, którzy napadli na ojca Ewy. Kisielowa podstępem zwabiła chłopaka do magazynu, a następnie wraz z Mostowiakową, go tam zamknęła. Policja złapała młodocianego przestępcę, którym okazał się Bartek Sztaba, syn Sztabowej, sąsiadki Zofii. 

Więcej z Fandomu

Losowa wiki