FANDOM

Zenon Łagoda
Zenon Łagoda
Płeć Mężczyzna
Urodziny 14 czerwca 1936
Śmierć 17 listopada 2001 (65 lat)
Rodzina Feliks Łagoda (ojciec)
Zofia Łagoda (matka)
Marian Łagoda (brat)
Maria Rogowska (córka)
Michał Łagoda (syn; nie żyje)
Piotr Zduński (wnuk)
Paweł Zduński (wnuk)
Maria Zduńska (wnuczka; nie żyje)

Barbara Rogowska (wnuczka)
Magdalena Zduńska (prawnuczka)
Mikołaj Zduński (prawnuk)

Poza sceną
Pierwszy odcinek Odcinek 1
Ostatni odcinek Odcinek 29
Aktor Emil Karewicz

Zenon Łagoda to fikcyjna postać, bohater serialu M jak miłość.

Biografia Edytuj

Zenon jest biologicznym ojcem Marii, jednak wyparł się dziecka. W Stanach Zjednoczonych urodził mu się syn, Michał Łagoda.

Przeszłość Edytuj

W młodości zakochał się w Basi, która wtedy uchodziła za niezwykle piękną dziewczynę. Jednakże, Zenon zapragnął wyjazdu do USA, aby tam wieść lepsze życie. Przed wyjazdem poprosił Basię, która spodziewała się dziecka, o aborcję. Dziewczyna odmówiła i postanowiła, że samotnie wychowa to dziecko.

Wkrótce potem Basia ożeniła się z Lucjanem Mostowiakiem i razem zdecydowali, że Marysia nigdy nie dowie się prawdy o biologicznym ojcu.

W Stanach Zjednoczonych spędził 40 lat. W tym czasie dorobił się sporego majątku i nabył maniery światowca.

Fabuła Edytuj

Zenon wraca po 40 latach do Polski. Barbara jest z jednej strony świadoma, że Marysia może dowiedzieć się prawdy, a z drugiej strony obawia się spotkania z nim, ponieważ jej dawne uczucia nie wygasły.

Łagoda otworzył w Grabinie przetwórnię owoców, która miała być spełnieniem jego marzeń. W przyszłości zamierzał przekazać ją synowi.

Pewnego dnia Zenon przyszedł na cmentarz i odnalazł mogiłę swoich rodziców. Postanowił postawić im nagrobek. Poprosił księdza o pokazanie mu księgi parafialnej. Przeczytawszy zapiski, domyślił się, że Maria Zduńska jest jego biologiczną córką.

Dowiedziawszy się, że Marysia jest jego biologiczną córką i widząc, jakie tragiczne skutki miała dla niej ta informacja, postanowił wynagrodzić jej wszelkie krzywdy i uczynić Marysię jedyną spadkobierczynią jego przedsiębiorstwa.

Zenon tuż przed wyjazdem do Stanów Zjednoczonych, postanowił wraz z synem po raz ostatni odwiedzić ruiny swojego rodzinnego domu. Gdy dojechali na miejsce, poprosił syna, by zostawił go na chwilę samego. Wtedy mężczyzna dostał ataku serca. Lekarzom nie udało się uratować mu życia.

Grób Zenona często odwiedza Maria, Michał i Barbara.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki