FANDOM

Wanda Kalicka
Wanda Kalicka
Płeć Kobieta
Urodziny 1945
Rodzina Maria Walisiak (siostra; nie żyje)
Hanna Mostowiak (siostrzenica; nie żyje)
Poza sceną
Aktor Grażyna Marzec

Wanda Kalicka to fikcyjna postać, bohaterka serialu M jak miłość.

Biografia Edytuj

Wanda była starszą siostrą Marii Kalickiej. Spotykała się z ojcem Hanki, jednak Maria go jej odbiła. Po ślubie siostry, a następnie jej śmierci w wypadku samochodowym, Wanda odmówiła zajęcia się osieroconą, trzyletnią wówczas Hanką i wyjechała do Niemiec. Znalazła tam pracę przy opiece nad dziećmi bogatego małżeństwa. Hanka myślała, że jej ciotka tam zmarła i nie wiedziała dlaczego nie chciała się nią zaopiekować. 

Fabuła Edytuj

Pod koniec 2004 roku Hanka dowiaduje się od adwokata, że Wanda żyje. Odkrywa, że jej ciotka została zwolniona z pracy i, że jest biedna, chora i samotna. Hanka decyduje się pojechać do Niemiec w odwiedziny do ciotki, a jakiś czas później sprowadza ją do Grabiny. Wanda ciągle narzeka i jest niemiła dla Mostowiaków, a zwłaszcza dla Natalki. Wkrótce, za radą Barbary mówi Hance o tym, dlaczego nie zajęła się nią po śmierci jej rodziców. Hanka przebacza ciotce, a staruszka zaczyna niej narzekać. 

Wkrótce okazuje się, że Wanda wcale nie jest biedna. Ma bowiem prawie trzy tysiące euro, które ukrywa w swojej kosmetyczce. Pieniądze te zauważa pewnego dnia Natalka, ale nikomu o tym nie mówi. Wanda z czasem zaprzyjaźnia się z Mostowiakami, a zwłaszcza z Mateuszem i Natalką. Pewnego dnia zauważa, że zniknęły jej pieniądze. Oskarża o ich kradzież Natalkę. Pieniądze szybko się odnajdują, a Wanda wyjawia wszystkim, że je ma. Hanka znowu wybacza ciotce kłamstwo. Wkrótce staruszka otrzymuje z Niemiec list od Eryki, dziewczyny, którą kiedyś się zajmowała. Okazuje się, że Eryka jest w ciąży. Wanda decyduje się wrócić do Niemiec. Hanka zapewnia ją, że zawsze może do nich wrócić. Do Niemiec staruszkę zawożą Małgosia i jej ówczesny mąż Stefan.

Postać Wandy już nigdy więcej się nie pojawia. Zostało tylko wspomniane, że jakiś czas po jej wyjeździe, Barbara wysłała do niej list z życzeniami. 

Dalsze losy Wandy pozostają nieznane. Nie została nawet wspomniana po śmierci Hanki.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki