Fandom

M jak miłość Wiki

Wanda Budzyńska

382strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarz1 Udostępnij
Wanda Budzyńska
Budzyńska.png
Płeć Kobieta
Urodziny 1956
Rodzina Tadeusz Budzyński (brat)
Andrzej Budzyński (syn)

Piotr Bielak (wnuk)
Marta Wojciechowska (synowa)
Łukasz Wojciechowski (przybrany wnuk)
Anna Wojciechowska (przybrana wnuczka)

Zawód Sędzia
Poza sceną
Aktor Maria Rybarczyk

Wanda Budzyńska to fikcyjna postać, bohaterka serialu M jak miłość.

BiografiaEdytuj

Wanda jest matką Andrzeja Budzyńskiego i teściowa Marty. Ma brata Tadeusza Budzyńskiego. Jest emerytowaną sędzią. Ma dobry kontakt z przybranymi wnukami. Biologicznym wnukiem Wandy jest Piotrek, syn Edyty Bielak, czyli córki nieżyjącej koleżanki kobiety.

Wanda rozstała się ze swoim mężem gdy dowiedziała się o jego zdradzie. Nigdy mu nie wybaczyła, gdyż ten nigdy nie walczył o jej przebaczenie.

FabułaEdytuj

Wanda wiedziała, że jej syn ma tendencję do wdawania się w romanse z kobietami. Wiedziała też, że ten potrafi spotykać się z kilkoma naraz. Gdy dowiedziała się, że Andrzej spotyka się z sędzią Martą Wojciechowską, od razu zaakceptowała nową wybrankę syna. Dzięki Marcie Andrzej się zmienił i przestał bawić się uczuciami kobiet.

Gdy Wanda dowiedziała się, że Andrzej zdradził Martę z Agnieszką Olszewską, powiedziała synowi wszystko co o nim myśli. Robiła jednak wszystko aby jego małżeństwo się nie rozpadło. Zdradziła synowi prawdziwy powód rozstania z jego ojcem. Wkrótce Andrzej i Marta wrócili do siebie, gdy Wojciechowska przekonała się, że mężowi zależy na niej i na jej dzieciach. 

Pewnego dnia Wanda zaprosiła syna i synową na obiad. Niespodziewanie odwiedziła ją Edyta Bielak, córka jej nieżyjącej koleżanki oraz jej syn Piotrek. Wanda wyznała Marcie, że kiedyś Andrzej i Edyta byli parą. Wkrótce Edyta zasugerowała Budzyńskiej, że Piotr jest synem Andrzeja. Wanda w sekrecie wykonała test DNA, który potwierdził słowa Bielakowej. Wanda zmieniła więc swój testament i przepisała swój majątek wnukowi. Nie chciała jednak by prawda wyszła na jaw. Niestety, prawdę przypadkowo odkryła Zuza, dziewczyna Łukasza, syna Marty. Dziewczyna, która wcześniej okradła Budzyńska, zaczęła szantażować kobietę. Wanda w zamian za milczenie, załatwiła jej pracę w kancelarii syna. 

Wkrótce prawda o ojcostwie Andrzeja wyszła na jaw. Na domiar złego ojczym Piotrka, Janusz Bielak, który wiedział już, że nie jest ojcem chłopaka, postanowił wrócić do rodziny i wyjechać z nią do USA. Wanda postanowiła interweniować, aby Andrzej miał kontakt ze swoim synem. Ostatecznie Piotrek nie dowiedział się, że Andrzej jest jego prawdziwym ojcem, a Bielakowie przeprowadzili się nie do USA, tylko do Krakowa. Wkrótce jednak wyjechali za granicę. Edyta nie zamierzała jednak utrudniać Andrzejowi kontaktów z synem, więc zaprosiła go i Wandę do siebie. Ostatecznie Bielaków odwiedziła jedynie Wanda, gdyż Andrzej musiał pomóc swojemu pasierbowi, któremu groziło więzienie.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki