FANDOM

Włodzimierz Kisiel
Włodzimierz Kisiel.png
Płeć Mężczyzna
Urodziny 1933
Śmierć 2016
Rodzina Nienazwany Kisiel (brat)
Waldemar Kisiel (bratanek)
Kacper Kisiel (syn bratanka)
Zofia Kisiel (żona)
Poza sceną
Pierwszy odcinek Odcinek 260
Ostatni odcinek Odcinek 1014
Aktor Jerzy Próchnicki

Włodzimierz Kisiel to fikcyjna postać, bohater serialu M jak miłość.

Biografia Edytuj

Kisiel urodził się w 1933 roku. Był najlepszym przyjacielem Lucjana Mostowiaka, a w młodości był zakochany w Barbarze. Mieszkal wraz z żoną Zofią w Grabinie. Często grał w szachy z Mostowiakiem. Stale narzekał na swoją żonę. Miał brata.

FabułaEdytuj

Włodzimierz często wraz z Lucjanem przebywał w pubie w Lipnicy, grając z nim w szachy. Zaczął wówczas adorować Simonę Muller, matkę Stefana, współpracownika Marka. Nauczył on Barbarę Mostowiak grać w szachy aby ta mogła w tej dyscyplinie ograć męża. Włodziemierz wygrał także turniej szachowy, który urządził wraz z Lucjanem w pubie. 

W 2007 roku Włodek i Zofia obchodzili czterdziestą rocznicę ślubu.

Pewnego dnia Lucjan i Włodek postanowili, w tajemnicy przed żonami, kupić krowę, której dali na imię Mućka. W opiece nad zwierzęciem pomagał im bezdomny Marian. Mężczyzna okazał się oszustem. Sprzedał krowę i uciekł. Po pewnym czasie Marian wrócił do Grabiny i na przeprosiny kupił Lucjanowi i Kiesielowi kozę, która wkrótce okazała się kradziona. Marian uciekł, a Włodek i Lucjan zostali oskarżeni o kradzież zwierzęcia.

Następnie Kisel i Lucjan chcieli skompromitować Tadeusza Budzyńskiego, wuja zięcia Mostowiaka, który zamieszkał w Grabinie i zaczął przyjażnić się z Barbarą. Z operacji nic nie wyszło, a Włodek i Lucjan sami się skompromitowali. Próbując upić Budzyskiego, sami się opili, a grając z nim w karty, ponieśli klęskę. Wkrótce jednak zaprzyjażnili się z Tadeuszem.

Ggdy Mostowiakom groziła utrata domu, Kisiel przypadkowo znalazł w starych dokumentach na strychu testament matki Lucjana, który mówił, że cały jej majątek, należy się Barbarze Mostowiak. Dom został uratowany przed sprzedażą. Następnie Kisiel i Lucjan pomogli Stanisławowi Sieńczyłło zbliżyć się do Cecylii Kwaśniakowej, w której ten się z wzajemnością zakochał.

Kisiel zmarł niespodziewanie w 2016 roku w wieku 83 lat.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki