FANDOM

Teresa Lipowska to polska aktora, która wcieliła się w rolę Barbary Mostowiak w serialu M jak miłość.

BiografiaEdytuj

Ukończyła szkołę średnią muzyczną w klasię fortepianu w Łodzi (1955). W 1957 r. ukończyła Wydział Aktorski PWSFTviT w Łodzi. W latach 1957-1985 występowała w warszawskim Teatrze Ludowym (od 1975 r. Nowym). W latach 1985-92 była aktorką Tratru Syrena w Warszawie. Obecnie na emeryturze nadal występujew tym teatrze. Wiele lat była związana z kabaretem Dudek. Obecnie występuje w serialu M jak miłość ,jako Barbara Mostowiak. Jest jedną z bohaterek książki Siła Codzienności.

Jest wykładowcą w Akademii Dobrych Obyczajów, której założycielem i głównym wykładowcą był znany aktor Janusz Zakrzeński. Kadrę akademicką tworzą min. Marzanna Graff, Leszek Miodek, Ewa Dałkowska i Eugenia Herman.

W 2007r. aktorka obchodziła jubileusz półwiecza pracy zawodowej na scenie. Jubileusz odbył się w Teatrze Kwadrat w Warszawie.

W 2010r. została wyróżniona przez Zespół Artystyczny Teatru Polskiego Radia nagrodą Wielkiego Splendor.

Filmy Edytuj