FANDOM

Piotr Zduński
Piotrek Zduński
Płeć Mężczyzna
Urodziny 1984
Rodzina Maria Rogowska (matka)
Krzysztof Zduński (ojciec; nie żyje)
Paweł Zduński (brat bliźniak)

Maria Zduńska (siostra; nie żyje) Barbara Rogowska (przyrodnia siostra) Jadwiga Zduńska (babcia)
Zenon Łagoda (dziadek; nie żyje)
Barbara Mostowiak (babcia)
Magdalena Zduńska (córka)
Mikołaj Zduński (syn)
Kinga Zduńska (żona)

Zawód Adwokat
Poza sceną
Pierwszy odcinek Odcinek 1
Aktor Marcin Mroczek

Piotr Zduński to fikcyjna postać, bohater serialu M jak miłość.

Biografia Edytuj

Syn Marii i Krzysztofa, brat Pawła i Basi. Tata małej Lenki i Mikołaja. Dzięki wygranej na loterii, wspólnie z żoną - Kingą - kupił dom na Deszczowej. Absolwent wydziału prawa.

Osobowość Edytuj

Piotrek jest troskliwym mężem i ojcem. Jest dla niego najważniejsze dobro rodziny, dlatego bardzo przeżywa pocałunek Kingi z Lubińskim. Piotrka cechują ambicja i uparte dążenie do celu. Jest bardzo wrażliwym mężczyzną, nieco za poważnym jak na swój wiek i trochę niezaradnym.

Fabuła Edytuj

Piotrek przyszedł na świat jako jeden z dwóch synów bliźniaków Marysi i Krzysztofa. Piotrek, w przeciwieństwie do brata, nie narzekał, że jego rodzina żyje w biedzie. Nie miał także kłopotów z kobietami i ucieszył się na wiadomość, że będzie miał siostrę. Piotrek chodził do liceum i w przeciwieństwie do Pawła dobrze się uczył. Interesował się komputerami, niestety żadnego nie miał. Na początku ze względu na to pojawiały się problemy w miłości. Biedny Zduński nie mógł wysłać listu do swojej ukochanej. Musiał się zadowolić aparatem telefonii komórkowej w swojej kieszeni, mógł przez to stać się bezpłodny. Walczył o życie. Spotykał się ze swoją koleżanką z klasy, Kingą Filarską.

Gdy matka Piotrka, poroniła, Zduński odwiedził swojego biologicznego dziadka, Zenona Łagodę i oskarżył go o stratę siostry. Następnie zaczął myśleć o ślubie z Kingą. Rodzice dziewczyny, Krystyna i Zbigniew Filarscy nie akceptowali chłopaka. Po wypadku Kingi, w wyniku, którego dziewczyna straciła wzrok, Piotrek otoczył ukochaną opieką. Rodzice dziewczyny w końcu się do niego przekonali. Wkrótce Kinga odzyskała wzrok. Piotrek postanowił się z nią ożenić. Para pobrała się potajemnie. Rodzice młodych nie akceptowali tej decyzji. Mimo to postanowili, że młodzi zamieszkają w domu Filarskich. Ojciec Kingi, Zbigniew Filarski, zaczął otwarcie okazywać zięciowi niechęć. Wyśmiewał się z Piotrka gdy ten słabo zdał maturę. W końcu Zduńscy postanowili wyprowadzić się od Filarskich.

Piotrek uratował swojego brata Pawła, który po rozstaniu z Teresą Makowską, próbował popełnić samobójstwo.

Piotrek i Kinga zamieszkali w wynajętym mieszkaniu na ulicy Łowickiej. Po pewnym czasie zamieszkali z nimi Magdalena Marszałek i Kamil Gryc. Piotrek postanowił studiować prawo. Znalazł pracę w myjni samochodowej. Żona szefa zaczęła się do niego zalecać. Wkrótce Zduński stracił pracę w myjni. Ciotka Piotrka, Marta Wojciechowska znalazła mu pracę w sądzie. Tam Piotrek poznał sekretarkę Olę Morawską. W małżeństwie Zduńskich zapanował kryzys. Piotrek zdradził Kingę z Olą, a ta tego samego dnia zdradziła go z Tomaszem, reżyserem serialu, w którym grała. Po kilku tygodniach Zduński wybaczyli sobie zdrady i wrócili do siebie.

Wkrótce Piotrek dostał pracę w kancelarii mecenasa Teodora Leszczyńskiego. Jego współpracownica, sekretarka Honorata Porębska, poprosiła chłopaka, aby udzielił korepetycji jej córce Julii. Piotrek się zgodził. Julia próbowała uwieść mężczyznę, a gdy jej się to nie udało, oskarżyła Piotrka o gwałt. Prawda jednak szybko wyszła na jaw. Piotrek i Kinga dowiedzieli się dlaczego Julia tak postąpiła i zdecydowali się pomóc dziewczynie.

Wkrótce Zduńscy musieli opuścić mieszkanie na Łowickiej. Zamieszkali w domu na ulicy Deszczowej. Dom ten wkrótce stał się ich własnością, gdy wygrali na loterii milion złotych. Kinga urodziła córkę Lenkę. Piotrek ukończył studia i został prawnikiem. Dostał pracę w kancelarii Andrzeja Budzyńskiego

Gdy w życiu Zduńskich pojawiła się Monika Ochman, w małżeństwie Piotrka i Kingi znowu zapanował kryzys. Młodzi szybko jednak doszli do porozumienia. Wkrótce Piotrek nie miał czasu aby zajmować się żoną. Sytuację tę wykorzystał nowy sąsiad Zduńskich, Robert Lubiński, aby zbliżyć się do Kingi, w której się zakochał. Doszło między nimi do pocałunku, ale go niczego więcej. Piotrek był pewien, że żona zdradził go z Lubińskim, więc wyprowadził się z domu. Szybko jednak odkrył, że między żoną, a sąsiadem do niczego nie doszło i wrócił do domu. Wkrótce Kinga znowu zaszła w ciążę. Obecnie Piotrek i Kinga mają 2 dzieci: Mikołaja i Lenkę

Rozpocznij dyskusję Dyskusje o artykule Piotr Zduński

  • Zniknęła z dziećmi

    • Chociaż Kinga nie wierzyła ostrzeżeniu Roberta przed Beatą, najwyraźniej było w tym nieco prawdy. Podczas gdy Zduńscy wybierają się...
  • Romans Kingi

    • Jak dalej potoczą się losy Zduńskich, po tym jak Piotrek przeczytał skierowane do Kingi wyznanie miłosne od Roberta? Ważniejsze, co będ...