FANDOM

Marta Wojciechowska
Marta.png
Płeć Kobieta
Urodziny 1972
Rodzina Barbara Mostowiak (matka)
Lucjan Mostowiak (ojciec)
Maria Rogowska (przyrodnia siostra)
Marek Mostowiak (brat)
Małgorzata Chodakowska (siostra)
Maria Mostowiak (babcia; nie żyje)
Teodor Mostowiak (dziadek; nie żyje)
Łukasz Wojciechowski (syn)
Anna Wojciechowska (córka)
Norbert Wojciechowski (mąż; nie żyje)
Andrzej Budzyński (mąż)
Jacek Milecki (były mąż)
Zawód Sędzia , Adwokat
Poza sceną
Pierwszy odcinek Odcinek 1
Aktor Dominika Ostałowska

Marta Mostowiak-Milecka-Wojciechowska-Budzyńska to fikcyjna postać, bohaterka serialu M jak miłość.

Biografia Edytuj

Córka Lucjana i Barbary, matka Łukasza oraz Ani. Wojciechowska była sędzią Sadu Apelacyjnego. Obecnie pracuje jako prawnik w kancelarii ze swoim mężem.

Osobowość Edytuj

Marta jest zazwyczaj spokojną i cichą osobą. Jest troskliwa i opiekuńcza w stosunku do swojej dzieci.

Z drugiej strony jako szanowany sędzia, jest zmuszona do zachowywania bezstronności i orzekania wyroków zgodnie z przepisami Rzeczypospolitej Polskiej.

Przeszłość Edytuj

Marta była zakochana w Norbercie, jednak ten wyjechał do USA. Gdy mężczyzna opuszczał kraj, Marta przysięgła sobie, że Łukasz, z którym była w ciąży, nigdy nie dowie się o swoim ojcu.

Fabuła Edytuj

Marta była szczęśliwie zakochana w adwokacie Jacku Mileckim. Pomimo problemów ukochanego z hazardem, wzięła z nim ślub. Niedługo potem dowiedziała się, że Jacek jest bezpłodny. Ich związek przechodził potem wiele kryzysów. Milecki, mimo że w pewnym czasie był uniezależniony od hazardu, znów zaczął grać i wdał się w romans z szefową, Iwoną Majer. Marta nie była w stanie wybaczyć mężowi zdrady i odeszła od niego. Adwokat założył własną firmę wypożyczającą jachty i w pewnym momencie zniknął z pieniędzmi klientów. To definitywnie zakończyło wszelkie kontakty Marty i Jacka.

Jacek, który pożyczał pieniądze od gangsterów, nie spłacił swoich długów, więc bandyci postanowili zemścić się na Marcie. Kobieta długo leżała w szpitalu. Później Marta zwróciła na siebie uwagę Rafała Lubomskiego. Początkowa przyjaźń przerodziła się w burzliwy romans. Zakończył się on jednak, gdy Rafał postanowił poznać syna, z którym nie miał kontaktu przez działania byłej żony.

Marta odnalazła spokój u swojej pierwszej miłości, czyli Norberta Wojciechowskiego, ojca jej syna Łukasza. Sama po pewnym czasie także związała się z Norbertem. Wzięła z nim ślub i zaszła w ciążę, rodząc małą Anię.

Jej małżeństwo zakończyło się tragedią. Norbert zginął w wypadku lotniczym. Marta zamieszkała w tym samym bloku co jej siostra Małgosia.

Wkrótce sędzia poznała Szymona, nowego sąsiada. Łączyło ich ciepło uczucie, jednak z powodu braku zaangażowania Marty pozostali tylko przyjaciółmi. Później kobieta zaczęła interesować się mecenasem Andrzejem Budzyńskim. Po burzliwym romansie Marta i Andrzej postanowili, że wezmą ślub. Ich małżeństwo przeszło kryzys, gdy Marta dowiedziała się, że miał on tuż przed ich ślubem romans z Agnieszką Olszewską, która miała nawet urodzić jego syna lecz poroniła i zniknęła na kilka tygodni z życia Andrzeja.

Tuż po odkryciu zdrady męża, Marta podczas wyjazdu integracyjnego poznała przystojnego prawnika, Wiktora Żaka, z którym miała romans. Po kilku tygodniach okazało się, że córka Marty, Ania ma guza przysadki mózgowej i potrzebna jest operacja. Marta zwróciła się o pomoc do Wiktora Żaka, który poprosił o pomoc profesora Kazana, lecz to ostatecznie Andrzej przekonał go, by operował córeczkę Marty. Po kilku tygodniach Marta postanawia umówić się z Wiktorem i "podziękować za to, co zrobił". Po kilku tygodniach, gdy Gosia, siostra Marty jest na Mazurach, sędzia na jej prośbę przyjechała do niej. W tym samym czasie zjawił się tam także Andrzej. Marta dowiedziała się prawdy, że to właśnie dzięki Andrzejowi, operacja Ani się odbyła. Wojciechowska postanowiła dać mężowi drugą szansę i przyjęła go z powrotem do domu.

Życie Marty i Andrzeja zakłóciła wiadomość o tym, że Budzyński ma nieślubnego syna. Chłopiec ostatecznie nie dowiedział się kto jest jego ojcem. Na Budzyńskich spadły kolejne kłopoty. Andrzeja zaczęli nękać gangsterzy, Jan Wojdas i jego prawa ręka, Krzysztof Holtz

Do teraz Marta spokojnie żyje ze swoim mężem i córeczką Ania

Rozpocznij dyskusję Dyskusje o artykule Marta Wojciechowska

Więcej z Fandomu

Losowa wiki