Fandom

M jak miłość Wiki

Marta Wojciechowska

382strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze6 Udostępnij
Marta Wojciechowska
Marta.png
Płeć Kobieta
Urodziny 1972
Rodzina Barbara Mostowiak (matka)
Lucjan Mostowiak (ojciec)
Maria Rogowska (przyrodnia siostra)
Marek Mostowiak (brat)
Małgorzata Chodakowska (siostra)
Maria Mostowiak (babcia; nie żyje)
Teodor Mostowiak (dziadek; nie żyje)
Łukasz Wojciechowski (syn)
Anna Wojciechowska (córka)
Norbert Wojciechowski (mąż; nie żyje)
Andrzej Budzyński (mąż)
Jacek Milecki (były mąż)
Zawód Sędzia , Adwokat
Poza sceną
Pierwszy odcinek Odcinek 1
Aktor Dominika Ostałowska

Marta Mostowiak-Milecka-Wojciechowska-Budzyńska to fikcyjna postać, bohaterka serialu M jak miłość.

Biografia Edytuj

Córka Lucjana i Barbary, matka Łukasza oraz Ani. Wojciechowska była sędzią Sadu Apelacyjnego. Obecnie pracuje jako prawnik w kancelarii ze swoim mężem.

Osobowość Edytuj

Marta jest zazwyczaj spokojną i cichą osobą. Jest troskliwa i opiekuńcza w stosunku do swojej dzieci.

Z drugiej strony jako szanowany sędzia, jest zmuszona do zachowywania bezstronności i orzekania wyroków zgodnie z przepisami Rzeczypospolitej Polskiej.

Przeszłość Edytuj

Marta była zakochana w Norbercie, jednak ten wyjechał do USA. Gdy mężczyzna opuszczał kraj, Marta przysięgła sobie, że Łukasz, z którym była w ciąży, nigdy nie dowie się o swoim ojcu.

Fabuła Edytuj

Marta była szczęśliwie zakochana w adwokacie Jacku Mileckim. Pomimo problemów ukochanego z hazardem, wzięła z nim ślub. Niedługo potem dowiedziała się, że Jacek jest bezpłodny. Ich związek przechodził potem wiele kryzysów. Milecki, mimo że w pewnym czasie był uniezależniony od hazardu, znów zaczął grać i wdał się w romans z szefową, Iwoną Majer. Marta nie była w stanie wybaczyć mężowi zdrady i odeszła od niego. Adwokat założył własną firmę wypożyczającą jachty i w pewnym momencie zniknął z pieniędzmi klientów. To definitywnie zakończyło wszelkie kontakty Marty i Jacka.

Jacek, który pożyczał pieniądze od gangsterów, nie spłacił swoich długów, więc bandyci postanowili zemścić się na Marcie. Kobieta długo leżała w szpitalu. Później Marta zwróciła na siebie uwagę Rafała Lubomskiego. Początkowa przyjaźń przerodziła się w burzliwy romans. Zakończył się on jednak, gdy Rafał postanowił poznać syna, z którym nie miał kontaktu przez działania byłej żony.

Marta odnalazła spokój u swojej pierwszej miłości, czyli Norberta Wojciechowskiego, ojca jej syna Łukasza. Sama po pewnym czasie także związała się z Norbertem. Wzięła z nim ślub i zaszła w ciążę, rodząc małą Anię.

Jej małżeństwo zakończyło się tragedią. Norbert zginął w wypadku lotniczym. Marta zamieszkała w tym samym bloku co jej siostra Małgosia.

Wkrótce sędzia poznała Szymona, nowego sąsiada. Łączyło ich ciepło uczucie, jednak z powodu braku zaangażowania Marty pozostali tylko przyjaciółmi. Później kobieta zaczęła interesować się mecenasem Andrzejem Budzyńskim. Po burzliwym romansie Marta i Andrzej postanowili, że wezmą ślub. Ich małżeństwo przeszło kryzys, gdy Marta dowiedziała się, że miał on tuż przed ich ślubem romans z Agnieszką Olszewską, która miała nawet urodzić jego syna lecz poroniła i zniknęła na kilka tygodni z życia Andrzeja.

Tuż po odkryciu zdrady męża, Marta podczas wyjazdu integracyjnego poznała przystojnego prawnika, Wiktora Żaka, z którym miała romans. Po kilku tygodniach okazało się, że córka Marty, Ania ma guza przysadki mózgowej i potrzebna jest operacja. Marta zwróciła się o pomoc do Wiktora Żaka, który poprosił o pomoc profesora Kazana, lecz to ostatecznie Andrzej przekonał go, by operował córeczkę Marty. Po kilku tygodniach Marta postanawia umówić się z Wiktorem i "podziękować za to, co zrobił". Po kilku tygodniach, gdy Gosia, siostra Marty jest na Mazurach, sędzia na jej prośbę przyjechała do niej. W tym samym czasie zjawił się tam także Andrzej. Marta dowiedziała się prawdy, że to właśnie dzięki Andrzejowi, operacja Ani się odbyła. Wojciechowska postanowiła dać mężowi drugą szansę i przyjęła go z powrotem do domu.

Życie Marty i Andrzeja zakłóciła wiadomość o tym, że Budzyński ma nieślubnego syna. Chłopiec ostatecznie nie dowiedział się kto jest jego ojcem. Na Budzyńskich spadły kolejne kłopoty. Andrzeja zaczęli nękać gangsterzy, Jan Wojdas i jego prawa ręka, Krzysztof Holtz

Do teraz Marta spokojnie żyje ze swoim mężem i córeczką Ania

Rozpocznij dyskusję Dyskusje o artykule Marta Wojciechowska

Więcej z Fandomu

Losowa wiki