FANDOM

M jak miłość
Logo M jak miłość.jpg
Gatunek Opera mydlana
Twórcy Ilona Łepkowska
Tadeusz Lampka
Główne role Witold Pyrkosz
Teresa Lipowska
Dominika Ostałowska
Kacper Kuszewski
Muzyka tytułowa Wojciech Gąssowski "M jak Miłość" (odc. 1-844)
Beata Kozidrak

"Nie pytaj o miłość" (od odc. 845)

Liczba serii 14
Nagrody M.in. Platynowa Telekamera
Produkcja
Produkcja MTL Maxfilm dla TVP
Reżyseria Ryszard Zatorski
Natalia Koryncka-Gruz
Maciej Dejczer
Piotr Wereśniak
Waldemar Szarek
Roland Rowiński
Mariusz Malec
Adam Iwiński
Jacek Gąsiorowski
Jarosław Sypniewski
Marek Bukowski (odc. 900)
Scenariusz Ilona Łepkowska oraz Alina Puchała
Paweł Jurek
Marta Kuszewska
Muzyka Sebastian Krajewski
Zdjęcia Piotr Bernat
Michał Englert
Tomasz Dobrowolski
Wojciech Todorow
'Scenografia Władysław Bielski
Czas trwania odcinka Około 45 minut
Emisja
Stacja telewizyjna TVP2
Format obrazu 4:3 i 16:9
Data premiery 4 listopada 2000
Chronologia
Powiązane Lubow kak lubow

M jak miłość to polska opera mydlana emitowana na kanale TVP2 od 4 listopada 2000 roku. Nowe odcinki są emitowane w poniedziałki i wtorki o godzinie 20:40.

Przyczyny powstania Edytuj

Serial M jak miłość powstał na fali popularności polskiej opery mydlanej, Klanu. Wkrótce potem oglądalność M jak miłość przewyższyła oglądalność Klanu i stał się to najchętniej oglądany program telewizyjny w Polsce.

Opis Edytuj

M jak miłość opowiada o rodzinie Mostowiaków. Skupia się na ich codziennym życiu, problemach, przeżyciach, sukcesach i porażkach. Akcja serialu rozpoczyna się, gdy Barbara i Lucjan Mostowiakowie obchodzą 40. rocznicę ślubu.

Lubow kak lubow Edytuj

Osobny artykuł: Lubow kak lubow

W 2005 roku TVP sprzedała prawa do serialu rosyjskiej firmie producenckiej Amedia. 14 marca 2006 w kanale Pierwyj – jednej z największych rosyjskich stacji telewizyjnych, wystartował serial pod tytułem Lubow kak lubow (Любовь как любовь). 6 sierpnia 2012 roku, w porannym paśmie, TVP2 rozpoczęła emisję serialu od pierwszego odcinka.

Główni Bohaterowie Edytuj

  • Barbara i Lucjan Mostowiakowie - seniorzy rodu Mostowiaków. Są małżeństwem od 54 lat. Mają czwórkę dzieci: Marię, Martę, Marka i Małgorzatę, chociaż ojcem tej pierwszej jest nieżyjący Zenon Łagoda.
  • Maria i Artur Rogowscy - Maria jest córką Barbary i Zenona Łagody, a z zawodu pielęgniarką. Artur jest lekarzem. Mają córkę Basię. Pierwszym mężem Marii był Krzysztof Zduński, z którym miała dwóch synów, bliżniaków Piotrka i Pawła oraz córkę Marysię, która zmarła w dniu narodzin.
  • Marta i Andrzej Budzyńscy - Marta jest córką Barbary i Lucjana, a z zawodu sędzią. Andrzej jest adwokatem. Pierwszym mężem Marty był Jacek Milecki, a drugim Norbert Wojciechowski, z którym miała syna Łukasza i córkę Anię. Andrzej ma nieślubnego syna, Piotrka z przelotnego romansu z Edytą Bielak.
  • Marek Mostowiak i Ewa Mostowiak - Marek jest synem Barbary i Lucjana. Obecnie prowadzi własną firmę. Jego żoną była Hanna Mostowiak, która zmarła w wyniku pęknięcia tętniaka mózgu. Miał z nią syna Mateusza oraz dwie adoptowane córki, Natalię i Ulę. Obecnie związany jest z Ewą, swoją koleżanką z dzieciństwa. Wcześniej miał romans z Anną, przyrodnią siostrą swojej zmarłej żony.
  • Małgorzata i Tomasz Chodakowscy - Małgosia jest najmłodszą córką Barbary i Lucjana, a z zawodu architektem krajobrazu. Jej pierwszym mężem był Michał Łagoda, a drugim Stefan Muller. Trzecim mężem kobiety został policjant Tomasz Chodakowski, z którym ma syna Wojtka oraz adoptowaną córkę Zosię. Niedawno Małgosia wyjechała z Polski do USA, gdzie zdradziła obecnego męża ze swoim pierwszym.
  • Piotr i Kinga Zduńscy - Piotr jest synem Marii Rogowskiej i jej pierwszego męża, Krzysztofa Zduńskiego oraz bratem bliżniakiem Pawła. Z zawodu jest adwokatem. Kinga jest córką Krystyny Marszałek i Zbigniewa Filarskiego. Z zawodu jest psychologiem. Mają córkę Lenkę, a obecnie spodziewają się synka Mikołaja.
  • Paweł i Alicja Zduńscy Paweł jest synem Marii Rogowskiej i jej pierwszego męża, Krzysztofa Zduńskiej oraz bratem bliżniakiem Piotrka. Prowadzi wraz z Janem Zawadzkim bistro, wcześniej pracował w warsztacie samochodowym i w klubie Oaza. Nie ma szczęścia u kobiet. Miał romanse z Teresą Makowską, Anią, Magdaleną Marszałek, Sylwią Okońską, Mają Chojnacka i Eweliną Walczak. Przez pewien czas był żonaty z Joanną Liberadzką, z którą rozwiódł się po jej zdradzie. Obecnie spotyka się z Alą i opiekuje się jej córką, Basią.
  • Łukasz Wojciechowski - jest synem Marty Wojciechowskiej i Norberta Wojciechowskiego oraz starszym bratem Anii. Jest studentem medycyny. Miał dwie dziewczyny, Gabrysię i Ewę, a obecnie spotyka się z Zuzą. Brał udział w wypadku motocyklowym, w którym zginęła Karolina Osiecka, córka przyjaciela Marty.
  • Marcin Chodakowski - jest bratankiem Tomasza Chodakowskiego i synem jego brata, Grzegorza. Obecnie pracuje w firmie ojca. Był związany z Katarzyną Mularczyk, ale nie potrafił odwzajemnić jej miłość. Wcześniej dla pieniędzy, adorował starsze od siebie kobiety. Szczerze kochał Agnieszkę Olszewską, byłą dziewczynę swojego wujka. Wdał się z nią w romans, który szybko jednak się zakończył. Obecnie o względy Marcina rywalizują Jane Bufford i jej siostra Eryka.
  • Katarzyna Mularczyk - młoda dziewczyna, która trafiła do Grabiny uciekając przed mafią, która zabiła jej wujka. Szybko przeprowadziła się do Warszawy. Miała wziąść ślub z policjantem Robertem, którego nie kochała. Gdy poznała Marcina Chodakowskiego, odwołała ślub. Szybko zakochała się w Marcinie i razem z nim zamieszkała. Musiała walczyć o jego miłość z Weroniką Zawadą i Agnieszką Olszewską. Gdy w końcu dopieła swego, na horyzoncie pojawiła się Eryka Bufford, dla której Marcin ją zostawił.
  • Jane i Eryka Bufford - dwie przyrodnie siostry, które pochodzą z USA. Jane jest wnuczką zmarłej siostry Lucjana Mostowiaka. Obecnie wraz z siostrą rywalizuje o względy Marcina Chodakowskiego.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki