FANDOM

Krzysztof Zduński
Krzyś.png
Płeć Mężczyzna
Urodziny 1953
Śmierć 2006
Rodzina Jadwiga Zduńska (matka)
Nienazwany Zduński (ojciec; nie żyje)
Renata Zduńska (siostra; nie żyje)
Piotr Zduński (syn)
Paweł Zduński (syn)
Maria Zduńska (córka; nie żyje)
Magdalena Zduńska (wnuczka)

Mikołaj Zduński (wnuk)
Maria Zduńska (żona)

Zawód Handlowiec
Poza sceną
Pierwszy odcinek 1
Ostatni odcinek 391
Aktor Cezary Morawski

Krzysztof Zduński to fikcyjna postać, bohater serialu M jak miłość.

Biografia Edytuj

Krzysztof był mężem Marysi, ojcem bliźniaków Piotrka i Pawła, a także córki Marii, która zmarła przez niewykrytą wadę serca. I dziadkiem Lenki i Mikołaja

Przeszłość Edytuj

Krzysztof poznał Marię Łagoda gdy ta była na praktykach w Warszawie, swoją ukochaną i przyszłą żonę, z którą spodziewał się dziecka, przyspieszając tylko decyzję o ślubie. Krzysztof zerwał dla niej kontakty ze swoją matką Jadwigą Zduńską, która nie akceptowała synowej. Po ślubie Maria i Krzysztof mieszkali w domu rodziców. Gdy na świat przyszli dwaj synowie, przenieśli się do skromnego mieszkania w Gródku.

Fabuła Edytuj

Śmierć córki Edytuj

Po kilku latach małżeństwo spodziewało się kolejnego dziecka. Dodatkowo, po wielu latach oszczędności i wyrzeczeń Zduńskim udało się w końcu zebrać odpowiednie środki na zmianę mieszkania. W tym samym czasie Krzysztof popadł w poważne problemy finansowe. Jego wspólnik wraz, z którym prowadził hurtownię, opuścił kraj zostawiając męża Marii z 200 tysiącami długu, zaciągniętego u lokalnych gangsterów. Zaniepokojona dziwnym zachowaniem męża Marysia, odkrywając, iż z konta zniknęły wszystkie zaoszczędzone pieniądze nie miała wątpliwości, iż mąż ma śmiertelnie poważny problem. Marta do, której siostra zwróciła się o pomoc błyskawicznie odkryła, iż Krzysztof padł ofiarą egzekucji długu. Wizyta gangsterów, którzy w końcu ośmielili się wtargnąć do mieszkania Zduńskich, skończyła się pobytem Marysi w szpitalu. Wobec zaistniałej sytuacji Krzysztof zgodził się przyjąć do spółki Tomasza Kamińskiego, przyjaciela Marii, od dawna podkochującego się w żonie Zduńskiego, aby móc spłacić egzekutorów. Jedynie dzięki Tomaszowi, mąż Marii uniknął więzienia, po tym, jak zatrzymano Krzysztofa pod zarzutem zabicia wierzycieli, w dniu, w którym miał przekazać im pieniądze.

Kilka godzin potem, jak Marysia dowiedziała się prawdy o swoim ojcu, ich córeczka zmarła, jednak nie z powodu przedwczesnych narodzin, a nie wykrytej wady serca. Pieniądze potrzebne na opłacenie podatku spadkowego ze sprzedaży swojego mieszkania wyłożyła matka Krzysztofa, Jadwiga, która zmuszona złym stanem zdrowia, po kilkunastu latach porzuciła uraz do synowej, zamieszkując wraz ze Zduńskimi. Mimo to Marysia postanowiła wrócić do pracy w szpitalu, oddając kierownictwo firmie mężowi, mającemu doświadczenie w prowadzeniu swojej hurtowni. Do chwili, gdy Krzysztof chciał zwolnić jednego z pracowników Mariana Kalisiaka, defraudującego pieniądze z przetwórni. Marysia poznawszy historię pracownika, którego choroba córki, cierpiącej na Zespół Downa zmusiła do kradzieży zdecydowała się zatrzymać go w firmie ku niezadowoleniu Krzysztofa i bliżej przyjrzeć się działalności przedsiębiorstwa.

Zdrada Edytuj

Krzysztof nie mógł znieść, że żona lepiej radzi sobie od niego w interesach. Oprócz tego Krzysztof nie miał już wątpliwości, iż jego wspólnik Kozielski, z którym dalszej współpracy Maria sprzeciwiała się, był zleceniodawcą zabójstwa egzekutorów, za które długie lata spędził by w więzieniu. Cała sytuacja skończyła się wyprowadzką Krzysztofa z domu, którego Marysia nie zdołała przebłagać, co z kolei wykorzystał Tomasz upatrujący w kryzysie Zduńskich swoją szansę. Ku nie zadowoleniu teściowej, nie odrzucała awansów Tomasza, dając mu jednak do zrozumienia przyjacielowi, iż nie zdoła odwzajemnić jego uczuć. Czując się samotna i głęboko zraniona Marysia nie zamierzała wyciągać reki do zgody, a dowiedziawszy się o romansie Krzysztofa ze swoją nową pracownica Ewą Nowicką bez oporów przystała na prośbę o rozwód. Postanowiła w dalszym ciągu poświęcić swój czas i energię prowadzeniu przetwórni, teraz już wraz ze swoim przyrodnim bratem Michałem i narzeczonym Małgosi, który po śmierci ojca kilka miesięcy spędził w Stanach Zjednoczonych.

Dowiedziawszy się o problemach Krzysztofa, który stracił hurtownię i jego zerwaniu z Ewą, Marysia bez chwili namysłu wykorzystała swoja szansę na uratowanie małżeństwa, błyskawicznie sprowadzając męża z powrotem do mieszkania w Gródku. Chociaż mąż czuł się winny rozpadu małżeństwa, Marysia nie miała zamiaru rezygnować z odbudowania rodziny, mając na uwadze swoje uczucie do niego. Znając ambicję męża, nie nalegała także dla dobra małżeńskich stosunków, aby Krzysztof, który pozostał bez pracy, przyjął posadę szefa firmy dystrybuującej produkty przetwórni, którą ona i Michał chcieli stworzyć tylko dla niego. Dowiedziawszy się, iż Krzysztofa zamierza kupić i rozwinąć podupadającą wypożyczalnię kaset w Gródku w pełni wsparła decyzję męża. Wkrótce stosunki między nią, a mężem wróciły do normy, co Zduńscy postanowili przypieczętować wycieczką do Szwecji, czyli wygraną w konkursie telewizyjnym przez Pawła i Teresę, kuzynkę Marii i pierwszą miłość jej syna Pawła.

Ewa spodziewała się dziecka i podejrzenie padło na Krzysztofa.

Śmierć Edytuj

Stosunki między Marią a Krzysztofem od dawna nie układały się tak dobrze. A w Sylwestra 2004 roku mąż zaskoczył Marysię kolejną niespodzianką, kupując działkę w Grabinie, na której wkrótce miał stanąć dom Zduńskich, o którym od dawna marzyła. Marysia uszczęśliwiona prezentem jednocześnie zaczęła zamartwiać się o Krzysztofa, który, aby spełnić marzenie żony zaczął przepracowywać się, ukrywając przed nią swoje problemy z sercem, o których ona i tak wiedziała. Na domiar złego latem Krzysztof, drugi raz musiał zwolnić się z produkującej okna firmy Zbigniewa Filarskiego, ojca ich synowej Kingi, u którego rozpoczął pracę po zamknięciu wypożyczalni kaset. Tym razem z powodu kryzysu młodych małżonków, który prawie zakończył się rozwodem, rok wcześniej z powodu strat finansowych, na jakie naraził teścia Piotrka. Marysia usiłując pomóc mężowi, który znowu pozostał bez pracy, z pomocą Reni załatwiła Krzysztofowi posadę w firmie, w której na wysokim stanowisku był zatrudniony Robert Zakrzewski. Wszystko miało być ukartowane tak, aby mąż Marii był przekonany, iż zdobył pracę dzięki własnym kwalifikacjom. Marysia nie przewidziana, że cała intryga błyskawicznie wyjdzie na jaw, na skutek działań mściwego Filarskiego, który poznawszy kulisy zatrudnienia byłego pracownika, nie odmówił sobie, by pogrążyć Zduńskiego. W domu Zduńskich znowu nastały ciche dni. A Krzysztof upokorzony całą sytuacją gotowy był zrezygnować z posady, jednocześnie użalając się nad sobą i robiąc Marii przykrości. Dzięki wstawiennictwu Pawła sytuacja między Zduńskimi znowu wróciła do normy. Krzysztof zdecydował się w dalszym ciągu współpracować z Zakrzewskim i dokończyć budowę domu. Szczęście Marysi skończyło się w dniu chrzcin małej Ani, córeczki Marty i Norberta, w którym żegnając się z mężem, nie przypuszczała, iż widzi go ostatni raz. U przepełnionej cały dzień niepokojem Marysi, nie mogącej doczekać się powrotu męża popołudniu nieoczekiwanie zjawił się Rogowski, przekazując hiobową wieść o śmierci Krzysztofa na atak serca.

CiekawostkiEdytuj

  • Gdy Krzysztof umiera w 2006 roku, na jego nagrobku jest napisane, że żył 52 lata, zatem urodził się w 1954 roku. W jednym z odcinków z 2003 roku mężczyzna jednak mówi, że ma 45 lat, co oznaczałoby, że urodził się w 1958 roku.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki