FANDOM

Jolanta Żurawska
Jolanta Żurawska.png
Płeć Kobieta
Rodzina Mariusz Żurawski (syn)
Mariusz Żurawski (mąż)
Zawód Pracownica banku
Poza sceną
Pierwszy odcinek Odcinek 2
Ostatni odcinek Odcinek 817
Aktor Anita Jancia

Jolanta Żurawska, z domu Kowalska, to postać fikcyjna, bohaterka serialu M jak miłość.

Biografia Edytuj

Jola była najlepszą przyjaciółką Hanki Mostowiak. Razem wychowywały się w domu dziecka w Józefowie.

Fabuła Edytuj

Jola wraz z Hanią wychowywały się w domu dziecka w Józefowie. Jedyną osobą, która okazywała im tam serca była Pani Ludmiła, jedna z pracowników domu, a później jego dyrektorka. Po pewnym czasie Jola została adoptowana przez swoją ciotkę.

Gdy Jola i Hania były już dorosłe, znalazły pracę na stanowisku kelnerek w pubie w Lipnicy. Kowalska widząc, że jej przyjaciółka chce wyjść za mąż za Marka Mostowiaka bez miłości, próbowała ją przed tym powstrzymać, ale bezskutecznie. 

Pewnego dnia Hanka poznała Jolę ze swoim sąsiadem, Stefan Müllerem. Próbowała ich zeswatać. Jola wciąż jednak czuła coś do swojego byłego chłopaka, Andrzeja. Stefan zakochał się w Joli i się jej oświadczył. Jola przyjęła oświadczyny, choć wiedziała, że nic do narzeczonego nie czuje. W dniu ślubu kościelnego, zrozumiała, że źle robi wychodząc za mężczyznę, którego nie kocha i uciekła mu spod ołtarza. Następnie wyjechała do miasta, wróciła do byłego chłopaka, z którym jednak szybko się rozstała.

W 2004 roku przyjechała do Grabiny. Dzięki niej Hania odkryła, że fundacja, w której pracuje jest przykrywką do prania brudnych pieniędzy.

Jakiś czas później Jola poznała Mariusza Żurawskiego, dyrektora szkoły w Lipnicy. Mężczyzna od razu się w niej zakochał. Jola była wówczas w ciąży ze swoim szefem z banku. Miała z ojcem dziecka wiele problemów, gdyż ten utrudniał jej pracę i nie interesował się dzieckiem. Mariusz pomógł Joli raz na zawsze pozbyć się kłopotliwego mężczyzny z jej życia. Po pewnym czasie Jola poczuła do Mariusza coś więcej i wyszła za niego za mąż. Swojemu synkowi nadała imię po nim i postanowiła go razem z nim wychować. Mariusz rzucił pracę w szkole w Lipnicy i wyjechał z ukochaną do Warszawy.

Później Jola wraz z Hanią pojechały do Józefowa, aby pożegnać się z odchodzącą na emeryturę Panią Ludmiłą.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki