Fandom

M jak miłość Wiki

Jerzy Kolęda

382strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij
Jerzy Kolęda
Jerzy Kolęda.png
Płeć Mężczyzna
Urodziny 1957
Rodzina Ewa Mostowiak (córka)
Antoni Szefler (wnuk)

Marek Mostowiak (zięć)

Zawód Sadownik
Poza sceną
Aktor Artur Barciś

Jerzy Kolęda to postać fikcyjna, bohater serialu M jak miłość.

Biografia Edytuj

Jerzy Kolęda mieszka w Grabinie. Jest sąsiadem Mostowiaków. Zajmuje się sadownictwem, a obecnie prowadzi interesy z Markiem Mostowiakiem. Jego matka przyjaźniła się z Barbarą Mostowiak, a jego żona zmarła wiele lat temu po długiej walce z ciężką chorobą. Ma córkę Ewę i wnuka Antka.

Fabuła Edytuj

Jerzy Kolęda w 2012 roku postanowił współpracować z Markiem Mostowiakiem, który wówczas wybudował chłodnię. Dzięki niemu Mostowiak po latach ponownie nawiązał kontakt z córką sadownika, Ewą, swoją koleżanką z dzieciństwa. Kolęda zawsze uczestniczył w życiu córki i wnuka, ale nie był świadomy tego, że Ewa walczyła z nowotworem. Pewnego dnia Jerzego odwiedził Jacek Wolski, były partner jego córki, który zostawił ją gdy dowiedział się, że ta jest chora. Domagał się od mężczyzny pieniędzy na spłatę długów, grożąc, że zrobi krzywdę Ewie i Antkowi w przypadku odmowy. Za pierwszym razem Kolęda uległ szantażowi i dał mężczyźnie pieniądze. Za drugim razem odmówił. Wściekły Wolski w odwecie próbował porwać Antka, ale czyn ten udaremnił mu Marek. Jacek trafił do więzienia. Jerzy widząc, że jego córka świetnie dogaduje się z Markiem, postanowił wraz z Barbarą sprawić, by ci zostali parą. 

W 2013 roku Kolędą zaczęła interesować się Kwaśniakową. Jerzy próbował zachować dystans. W końcu sklepowa się poddała. Pod koniec roku mężczyzna wyznał Markowi, że jest ciężko chory i poprosił go, by po jego śmierci zajął się Ewą i Antkiem. Wykupił nawet dla siebie miejsce na cmentarzu. Wkrótce jednak okazało się, że lekarze postawili błędną diagnozę i, że wcale nie umiera. Nie rozwiązało to jednak wszystkich problemów Kolędy, gdyż mężczyzna tuż przed odkryciem, że nic mu nie jest, myśląc, że umiera, zgodził się sprzedać Kisielowej część swojej ziemi.

Następnie spełnił prośbę Antka i Mateusza, kupując starego konia. Jakiś czas póżniej został napadnięty przez trzech miejscowych chuliganów na przystanku autobusowym. Na szczęście, w samą porę zjawiły się Ewa i Kisielowa, którzy spłoszyli napastników. Kolęda postanowił nie zgłaszać sprawy na policję. Odwiedził wraz z Markiem jednego z chuliganów i powiedział mu, że jeśli w przyszłości na kogoś napadnie, to zgłosi sprawę na policję.

Filmy Edytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki