FANDOM

Jan Wojdas
Jan Wojdas.png
Płeć Mężczyzna
Poza sceną
Aktor Piotr Rzymyszkiewicz

Jan Wojdas - postać fikcyjna, bohater serialu M jak miłość.

Biografia Edytuj

Jan Wojdas był groźnym przestępcą i szefem mafii, działającej w Warszawie. Jego prawa ręka, mecenas Krzysztof Holtz szantażował znanego chirurga Edmunda Kazana. Adwokat wrobił go w przyjęcie łapówki. Z pomocą Kazanowi pospieszył Andrzej Budzyński, który poprosił Jarosława Jareckiego, swojego dłużnika, o podrzucenie Wojdasowi narkotyków. Jarecki spełnił prośbę, przez co Wojdas trafił do więzienia.

W więzieniu gangster powiesił się w celi, jednak przeżył próbę samobójczą. Wojdas wyszedł na wolność, dzięki Holtzowi, który szantażował Andrzeja. Budzyński doprowadził do wyjścia gangstera na wolność. Po pewnym czasie Wojdas i Holtz znowu zaczęli nękać Budzyńskiego. Tym razem zależało im na współpracy z żoną Andrzeja, Martą Wojciechowską, znaną sędzią. Chcieli zapewnić sobie korzystne dla siebie wyroki. Andrzej postanowił zebrać dowody przeciwko mafii i zgłosić sprawę na policję. Włamał się w tym celu do komputera Holtza. Zdobyte dowody przekazał policji, dzięki czemu Wojdas trafił do więzienia. Wkrótce gangster zmarł w celi na atak serca.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki