Fandom

M jak miłość Wiki

Jadwiga Zduńska

382strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij
Jadwiga Zduńska
Jadwiga Zduńska.png
Płeć Kobieta
Urodziny 1928
Rodzina Krzysztof Zduński (syn; nie żyje)
Renata Zduńska (córka; nie żyje)
Piotr Zduński (wnuk)

Paweł Zduński (wnuk)
Maria Zduńska (wnuczka; nie żyje)
Nienazwany Zduński (mąż; nie żyje)
Karol Jabłoński (mąż)
Maria Zduńska (synowa)

Poza sceną
Pierwszy odcinek Odcinek 18
Ostatni odcinek Odcinek 220
Aktor Barbara Horawianka

Jadwiga Zduńska-Jabłońska to fikcyjna postać, bohaterka serialu M jak miłość.

Biografia Edytuj

Jadwiga matka Krzysztofa Zduńskiego, babcia Piotra i Pawła i Marii oraz teściowa Marii.

Historia Edytuj

Jadwiga Zduńska wraz z mężem miała dwójkę dzieci, Krzysztofa i Renatę, która zmarła śmiercią łóżeczkową. Kobieta chciała by jej syn, podobnie jak jej mąż, został stomatologiem. Posłuszny woli matki, Krzysztof rozpoczął studiowanie medycyny. Wówczas poznał Marię Łagoda, w której szybko się zakochał. Dla ukochanej zrezygnował ze studiów, co wywołało gniew u Jadwigi i jej niechęć do przyszłej synowej. Po śmierci męża, Jadwiga kazała synowi wybrać, albo ją albo Marię. Krzysztof wybrał swoją żonę w wyniku czego Jadwiga na długie lata zerwała z nim kontakt. 

Fabuła Edytuj

W 18 odcinku Krzysztof dowiedział się, że jego matka miała wylew i leży w szpitalu. Postanowił do niej pojechać. Matka i syn pogodzili się. Wkrótce Krzysztof przedstawił ją swoim synom. W końcu kobieta pogodziła się także z synową. Jadwiga po wyjściu ze szpitala wymagała opieki, dlatego rodzina Zduńskich zdecydowała się przyjąć ją pod swój dach. Kobieta szybko wróciła do zdrowia.

Po śmierci Zenona Łagody, Maria odziedziczyła po nim przetwórnię. Rodzina Zduńskich by przyjąć spadek musiała zapłacić jednak duży podatek. Z pomocą przybyła babcia Zduńska. Sprzedała swoje stare mieszkanie i dała synowi oraz synowej pieniądze na zapłacenie podatku.

Gdy Krzysztof zdradził Marię z Ewą, Jadwiga nie mogąc wytrzymać napiętej sytuacji w domu, postanowiła się wyprowadzić. Nikt z rodziny nie wiedział gdzie zamieszkała. Po pewnym czasie Krzysztof wpadł na pomysł jak odszukać matkę. Zdobył od kolegi z dzieciństwa adres, pod który przychodzi jej renta. Okazało się, że kobieta zamieszkała w domu starców. Krzysztof i Maria razem ją odwiedzili i poprosili, by wróciła z nimi do ich mieszkania. Kobieta odmówiła. Nie zmieniła zdania nawet po rozmowie z rodzicami synowej, Lucjanem i Barbarą

W domu starców Jadwiga poznała Karola Jabłońskiego, emerytowanego pilota. Między staruszkami narodziło się uczucie.

Po dłuższej nieobecności w serialu, Jadwiga wraz z Karolem pojawiła się w odcinku 214. Karol poprosił Krzysztofa o rękę matki, a ten się zgodził. Po raz ostatni babcia Zduńska pojawiła się w 220 odcinku, gdy odwiedziła Marię i poprosiła ją o pomoc w wyborze ślubnej sukni. W tym samym odcinku do drzwi Zduńskich zapukał listonosz, a zajęta Maria poprosiła Jadwigę, by ta potwierdziła podpisem odbiór przesyłki. Starsza kobieta nie miała okularów i nieświadomie podpisała list do Pawła z jego wezwaniem do wojska.

Dalsze losy Jadwigi pozostają nieznane. Prawdopodobnie zmarła, gdyż w momencie śmierci jej syna Krzysztofa w 2006 roku nie została nawet wspomniana.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki