FANDOM

Grzegorz Chodakowski
Grzegorz Chodakowski.png
Płeć Mężczyzna
Urodziny 6 maja 1967..
Rodzina Tomasz Chodakowski (brat)
Marcin Chodakowski (syn)
Aleksander Chodakowski (syn)
Szymon Chodakowski (wnuk)
Aleksandra Chodakowska ( żona)

Bratanek Wojciech Chodakowski bratanica Helena Chodakowska i Zofia Chodakowska

Zawód Budowniczy
Poza sceną
Pierwszy odcinek Odcinek 938
Aktor Wojciech Majchrzak

Grzegorz Chodakowski to fikcyjna postać, bohater serialu M jak miłość.

Opis Postaci Edytuj

Grzegorz jest starszym bratem Tomka, ojcem Marcina i Olka także dziadkiem Szymka oraz mężem Aleksandry.

Biografia Edytuj

Grzegorz mieszkał wraz z żoną Aleksandrą i synem Marcinem w Niemczech. Zanim ożenił się z Aleksandrą, spotykał się z jej starszą siostrą, Łucją. Wkrótce Grzegorz zostawił Łucję i związał się z jej młodszą siostrą. Wkrótce na świat przyszedł ich syn, Olek. Dziecko jednak urodziło się chore, więc Grzegorz i Aleksandra postanowili oddać je do adopcji. Dzieckiem zajęła się Łucja, która jakiś czas wcześniej wstąpił do klasztoru. Zakonnica wmówiła siostrze, że jej syn zmarł. Jakiś czas póżniej do Chodakowskich dotarła informacja, że Łucja również umarła.

Po pewnym czasie Grzegorz i Aleksandra doczekali się drugiego syna, Marcina. Gdy Marcin miał kilka lat, Aleksandra zostawiła męża i wyjechała do Austri ze swoim kochankiem. Chodakowski samotnie wychowywał syna i nie mówił mu, że miał brata. Gdy Marcin był już dorosły, przyjechał do Polski i zamieszkał u młodszego brata Grzegorza, Tomasza Chodakowskiego. Jakiś czas póżniej do Polski przyjechał sam Grzegorz, gdy dowiedział się o pobiciu syna. Odnalazł wraz z Tomkiem Ryszarda Zawadę, mężczyznę, który zlecił pobiecie jego syna, i kazał mu trzymać się od Marcina z daleka.

Grzegorz był zaniepokojony gdy dowiedział się, że jego syn zaleca się do starszej od niego kobiety, prokurator Agnieszki Olszewskiej. Jakiś czas póżniej Grzegorz poznał Weronikę Zawadę, bogatą rozwódkę, w której się zakochał. Nie był świadomy tego, że była ona kiedyś kochanką jego syna. Zaproponował jej nawet aby razem zamieszkali. Wkrótce okazało się, że Weronika spotykała się z Grzegorzem tylko dlatego, że chciała się odegrać na Marcinie, który odrzucił jej miłość. Chciała zniszczyć jego relacje z ojcem. Uknuła sprytną intrygę. Chciała doprowadzić do spotkania ojca z synem w swoim mieszkaniu i wyjawić Grzegorzowi co kiedyś łączyło ją z Marcinem. Jej plan się jednak nie powiódł. Marcin opuścił mieszkanie Weroniki przed przyjściem ojca i zażądał od kiebiety by ta przyznała się Grzegorzowi do tego co planowała zrobić. Ostatecznie Grzegorz usłyszał prawdę nie od Weroniki, tylko od Marcina. 

Grzegorz po rozstaniu z Weroniką postanowił wyjechać na pewien czas do Niemiec. Zostawił swoją firmę budowlaną Marcinowi i jego koleżance Kasi. Wrócił do kraju, gdy w życiu jego syna ponownie pojawiła się Aleksandra. Kobieta zagroziła byłemu mężowi, że powie Marcinowi o tym, że kiedyś miał brata, jeśli nie namówi go aby pojechał na jej ślub do Austrii. Ostatecznie do tego ślubu nie doszło, a Aleksandra i tak powiedziała synowi o jego bracie. Marcin nie potrafił wybaczyć rodzicom kłamstwa. Gdy drugi syn Chodakowskich się odnalazł, Grzegorz nie miał odwagi się z nim spotkać. Uczynił to tylko kilka razy. Aby odciąć się od kłopotów, postanowił wrócić do Niemiec. Swoją firmę oddał synom.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki