FANDOM

Ewa Nowicka-Skalska
Ewa sk..jpg
Płeć Kobieta
Rodzina Janina Nowicka (matka)
Stanisław Nowicki (ojciec)
Krystyna Cholakowa (ciotka)
Aleksandra Skalska (córka)
Leszek Skalski (mąż)
Zawód Recepcjonistka, Sprzątaczka
Poza sceną
Aktor Dominika Figurska

Ewa Nowicka-Skalska, z domu Nowicka to fikcyjna postać bohaterka serialu M jak miłość.

BiografiaEdytuj

Ewa to córka Janiny i Stanisława Nowickich. Matka Oli. Oraz żona Leszka Skalskiego

Romans z KrzysztofemEdytuj

Ewa była siostrzenicą Krystyny Cholakowej, księgowej w hurtowni Krzysztofa Zduńskiego. Dzięki ciotce dziewczyna dostała pracę w hutwoni. Szybko wdała się w romans z szefem Krzysztofem, który miał wówczas kłopoty małżeńskie. Krzysztof wyprowadził się z domu i zamieszkał wraz z Ewą w domu jej matki Janiny. Ewa nie przyznawała się matce do romansu z szefem i gdy ta wróciła do Gródka, okłamała ją, że Krzysztof wynajmuje tylko w ich domu pokój. Janina szybko jednak odkryła, że jej córkę i jej szefa łączy romans. Udawała, że tego nie dostrzega, gdyż Krzysztof miał dobrą sytuację finansową. Gdy Janina dowiedziała się, że Krzysztof stracił hurtownię, oskarżyła go o uwiedzenie jej córki, wyrzuciła go z domu, a Ewie uświadomiła, że jej związek ze starszym mężczyzną nie ma przyszłości.

Ewa nie mogła pogodzić się z rozstaniem. Pewnego dnia poszła na dyskotekę, gdzie poznała Leszka Skalskiego, z którym zaszła w ciążę. Ewa nie powiedziała rodzinie kto jest ojcem jej dziecka. Krzysztof był pewny, że to on nim jest. Matka Ewy, Janina, robiła wszystko aby Zduński uwierzył, że to on jest ojcem dziecka jej córki, gdyż liczyła, że będzie on płacił alimenty. Znajomość Ewy i Krzysztofa zakończyła się definitywnie wtedy gdy dziewczyna stawnowczo zapewniła mężczyznę, że to nie on jest ojcem jej dziecka. Mimo to Krzysztof po narodzeniu Oleńki, zgodził się być jej ojcem chrzestnym. Zapewnił też byłą kochankę, że zawsze może na niego liczyć.

Praca w przychodni i pojawienie się ojca OliEdytuj

Ewa wraz córką mieszkała w domu matki. Gdy Janina zaczęła nadużywać alkoholu i wypominać córce romans z szefem, Ewa wyprowadziła się od niej. Dzięki Mariii Zduńskiej, zamieszkała w domu doktora Janusza Kotowicza, a także dostała pracę jako sprzątaczka w jego przychodni. Wkrótce została tam recepcjonistką. Wkrótce Ewę i Janusza zaczęło łączyć uczucie. W tym samym czasie Ewa pogodziła się z matką, która przestała sięgać po alkohol. Ewa i Janusz zaczęli planować ślub. Pewnego dnia w pobliżu przychodni doszło do wypadku. Jeden z rannych został przewieziony w ciężkim stanie do przychodni. Ewa rozpoznała w nim Leszka Skalskiego, chłopaka, którego poznała dwa lata wcześniej na dyskotece i ojca Oli. Po powrocie do zdrowia, Leszek odwiedził przychodnię, aby podziękować jej pracownikom za pomoc. Spotkał Ewę i ją rozpoznał. Gdy odkrył, że Ola jest jego córką, zaczął spędzać z nią i z Ewą coraz więcej czasu. Tymczasem Ewa uświadomiła sobie, że nie kocha Janusza. Wyprowadziła się od niego do matki. Janusz odwołał ślub. 

Ewa zaczęła spotykać się z Leszkiem. Wkrótce połączyła ich miłość. Para mieszkała w domu Janiny. Pewnego dnia Leszek dowiedział się, że jego mieszkająca w Warszawie babcia, która go wychowała, jest ciężko chora i wymaga opieki. Ewa i Leszek przeprowadzili się do Warszawy, aby móc opiekować się staruszką. Po śmierci starszej kobiety, Ewa  i Leszek wrócili do Gródka i pobrali się. Przez pewien czas wiedli spokojne życie. 

Zdrada mężaEdytuj

Pewnego dnia w życiu Ewy pojawił się ponownie jej ojciec Stanisław Nowicki, który zostawił rodzinę gdy Ewa była dzieckiem. Stanisław szybko ponownie zaistniał w życiu Janiny, Ewy oraz wnuczki Oli. Jakiś czas póżniej Janina odebrała anonimowy list, z którego  wynikało, że Leszek ma kochankę. Kobieta pokazała go siostrze Krystynie, ale ukryła go przed córką. Drugi anonim odebrała Ewa. Zrobiła Leszkowi awanturę, ale ten wytłumaczył jej, że list ten napisała zazdrosna dawna szefowa, której zaloty odrzucił. Ewa uwierzyła mężowi. Mimo to jej matka i Cholakowa postanowiły upewnić się czy Leszek mówi prawdę. Pojechały do Leszczyny tropem tajemniczego anonimu. Odkryły, że Leszek rzeczywiście zdradza Ewę. Janina i Krystyna w tajemnicy przed Ewą spotkały się z Leszkiem i zażądały od niego wyjaśnień. Leszek obiecał, że zerwie znajomość z kochanką i poprosił teściową, aby nic nie mówiła Ewie. Janina się zgodziła. Leszek jednak nie dotrzymał słowa. Janina dała zięciowi drugą szansę na ratowanie małżeństa. Prawda o romansie Leszka wyszła jednak na jaw już kilka dni póżniej, gdy Ewę odwiedziła kochanka Leszka, Anna, która wyznała dziewczynie prawdę o ich romansie. Dodała też, że spotyka się z Leszkiem już od dwóch lat i mają razem dziecko. Ewa wyrzuciła Leszka z domu i rozwiodła się z nim.

Wyjazd do AngliiEdytuj

Po rozwodzie z Leszkiem i wyjeżdździe Janiny do Kanady, Ewa odnowiła znajomość z Januszem. Wyjechała wraz z nim i Oleńką do Anglii, ale szybko wróciła do Polski. Janusz został za granicą, a Ewa ponownie dostała pracę w przychodni w Gródku.

Powrót do mężaEdytuj

Leszek rozstał się z Anną i pragnął odzyskać miłość byłej żony. Ewa zdecydowała się do niego wrócić. Wyjechała z nim i córką do Anglii.

Ewa po raz ostatni na ekranie pojawiła się w 2010 roku. W 2010 roku wraz z Leszkiem wpadła w pułapkę kredytową. Jej ojciec, Stanisław, chcąc jej pomóc, sprzedał dom byłej żony, w którym mieszkał. Ewa nie pojawiła się na ślubie swojego ojca, gdyż nie akceptowała jego wybranki, Renaty Zakrzewskiej.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki