FANDOM

Edyta Bielak
Edyta Bielak.png
Płeć Kobieta
Urodziny 1970
Rodzina Nienazwana (Matka; nie żyje)
Piotr Bielak (syn)
Janusz Bielak (mąż)
Poza sceną
Aktor Ewa Bukowska

Edyta Bielak to postać fikcyjna, bohaterka serialu M jak miłość.

Biografia Edytuj

Edyta jest córką nieżyjącej koleżanki Wandy Budzyńskiej, matki Andrzeja Budzyńskiego.

Historia Edytuj

Miała romans z Andrzejem tuż przed swoim ślubem z Januszem Bielakiem. Owocem ich miłości był Piotr Bielak. Edyta tuż przed swoim ślubem, zerwała znajomość z Andrzejem i nie powiedziała mu, że jest z nim w ciąży. Postanowiła wychować syna ze swoim przyszłym mężem. Janusz pozostał nieświadomy tego, że Piotrek nie jest jego dzieckiem.

Fabuła Edytuj

W 2012 roku Janusz przypadkowo odkrył, że Piotrek nie jest jego dzieckiem. Postanowił rozwieść się z żoną. Edyta wraz z Piotrkiem odwiedziła matkę Andrzeja, Wandę i wyznała jej, że Janusz ją zostawił gdy dowiedział się, że nie jest ojcem jej syna. Zasugerowała też kobiecie, ale nie powiedziała tego wprost, że Piotrek jest synem Andrzeja. Wanda dyskretnie wykonała test DNA, który potwierdził, że młody Bielak jest dzieckiem jej syna. Edyta nie chciała jednak by Andrzej dowiedział się, że ma syna. Piotrek, który zaczął tęsknić za Januszem, postanowił uciec z domu i odszukać ojca. Ten powiedział mu prosto w twarz, że nie będzie już jego tatą, ale nie powiedział mu prawdy. Piotrek się załamał. 

Tymczasem Edyta zaczęła szukać pracy. Spotkała się z mecenasem Krzysztofem Holtzem. Nie była świadoma tego, że jest on prawą ręką groźnego bandyty, który szantażuje Andrzeja. Holtz odkrył prawdę i powiedział o tym żonie Andrzeja. Tego samego dnia Wanda Budzyńska postanowiła zmienić swój testament i przepisać swój dom wnukowi. Testament zobaczył Andrzej i domyślił się, że Piotr jest jego synem. 

Edyta postanowiła nie mówić Piotrkowi, że Andrzej jest jego ojcem, zwłaszcza, że Janusz zmienił zdanie i postanowił wrócić do rodziny. Andrzej dla dobra syna zgodził się nie powiedzieć Piotrkowi prawdy, w zamian za to, że będzie mógł się z nim widywać. Edyta, Janusz i Piotrek przeprowadzili się do Krakowa, a następnie, pod koniec 2013 roku wyjechali do USA.

W 2014 roku Wanda Budzyńska odwiedziła wnuka w USA. Andrzej chciał polecieć razem z nią, ale ze względu na kłopoty swojego pasierba, powstrzymał się od tego zamiaru. Postanowił już nie kontaktować się z biologicznym synem.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki