FANDOM

Barbara Mostowiak
2..
Płeć Kobieta
Urodziny 15 maja 1940
Rodzina Maria Rogowska (córka)
Marta Wojciechowska (córka)
Marek Mostowiak (syn)
Małgorzata Chodakowska (córka)
Lucjan Mostowiak (mąż)

Piotr Zduński (wnuk)
Paweł Zduński (wnuk)
Maria Zduńska (wnuczka; nie żyje)
Barbara Rogowska (wnuczka)
Łukasz Wojciechowski (wnuk)
Anna Wojciechowska (wnuczka)
Mateusz Mostowiak (wnuk)
Wojciech Chodakowski (wnuk)
Natalia Mostowiak (przybrana wnuczka)
Urszula Mostowiak (przybrana wnuczka)
Zofia Warakomska (przybrana wnuczka)

Zawód Gospodyni domowa
Poza sceną
Pierwszy odcinek Odcinek 1
Aktor Teresa Lipowska

Barbara Mostowiak z domu Wrzodak - postać fikcyjna, bohaterka serialu M jak miłość.

Biografia Edytuj

Barbara jest żoną Lucjana Mostowiaka oraz matką Marka, Marii, Marty i Małgosi. Biologicznym ojcem Marii jest Zenon Łagoda, pierwsza miłość Barbary.

Osobowość Edytuj

Barbara jest kochającą matką i babcią, a także wspaniałą gospodynią domową. Za główną wartość stawia dobro rodziny, martwi się o swoje dzieci, nawet gdy te już wyprowadziły się od rodziców i pozakładały swoje rodziny.

Przeszłość Edytuj

We wczesnej młodości, Basia uchodziła za niezwykle piękną dziewczynę. Zakochała się w Zenonie Łagodzie, który jednak zapragnął wyjechać do Stanów Zjednoczonych, by tam wieść lepsze życie. Przed wyjazdem poprosił Barbarę, która spodziewała się dziecka, by dokonała aborcji. Basia zdecydowała się dochować ciąży i samotnie wychowywać dziecko.

Małżeństwo zaproponował jej Lucjan, który od dawna się w niej podkochiwał. Basia świadoma tego, że nie żywi do niego żadnych uczuć, wzięła z nim ślub. Kiedy na świat przyszła Marysia, Barbara i Lucjan zdecydowali, że dziewczynka nigdy nie dowie się o swoim prawdziwym ojcu. Z czasem Basia zaczęła kochać Lucka, jednak nie było to to samo uczucie, które żywiła do Zenona. Niedługo potem urodziła trójkę dzieci, czyli Martę, Marka i Małgosię.

Pewnego dnia Barbara i Lucjan byli świadkami wypadku samochodowego, w którym zginęło małżeństwo Walisiaków. Córka zmarłego małżeństwa, Hanka, która miała wtedy kilka lat, obwiniała o śmierć Mostowiaków, nieświadoma tego, że to nie oni spowodowali wypadek.

Fabuła Edytuj

W dniu czterdziestej rocznicy ślubu Barbary i Lucjana, do rodziny Mostowiaków dotarła Informacja o powrocie Zenona Łagody do Polski. Barbara z jednej strony była świadoma, że Marysia po czterdziestu latach może dowiedzieć się prawdy o swoim ojcu, a z drugiej obawiała się spotkania z mężczyzną, do którego wciąż żywiła uczucia. Dlatego nie mogła zaakceptować rodzącej się miłości pomiędzy Małgosią, a Michałem Łagodą, synem Zenona. W niedługim czasie na światło dzienne wyszły wszystkie mroki przeszłości. Łagoda dowiedział się prawdy, Hanka Walisiak, żona syna Barbary i Lucjana, powiedziała Marysi czyją jest córką. Wkrótce Zenon zmarł na atak serca, a Maria pogodziła się z całą sytuacją, co dało kres trudnemu okresowi w życiu Mostowiaków.

Gdy syn Mostowiaków, Marek ożenił się z Hanką, która zaszła w ciążę, Barbara i Lucjan postanowili przepisać swój dom w Grabinie synowi i przeprowadzić się do małego mieszkania w Gródku. Stare małżeństwo nie czuło się jednak dobrze w mieście. Lucjan tęsknił za Grabiną. Po pewnym czasie Mostowiakowie zamieszkali wraz z Małgosią i Michałem w wynajętym przez Łagodów domu. Mieszkali tam przez ponad rok. Bardzo interesowali się życiem dzieci. Po kilkunastu miesiącach, Łagodowie i Mostowiakowie musieli opuścić wynajmowany dom. Barbara i Lucjan wrócili do swojego domu w Grabinie. Zamieszkali z Markiem, Hanką oraz ich synem Mateuszem. Nadal pomagali dzieciom i wnukom.

Barbara zaprzyjaźniła się z Simoną Muller, matką Stefana Mullera, którego Małgosia poślubiła po rozwodzie z Łagodą. Zaczęła także grać w szachy. Następnie nawiązała ciepłą relację z Wandą Kalicką, ciotką Hanki, którą ta sprowadziła do Grabiny z Niemiec. Nadal wraz z Lucjanem żyła życiem dzieci i wnuków, pomagając im w potrzebie. 

Barbara była szczęśliwa gdy jej najmłodsza córka Małgosia, zaczęła układać sobie życie z policjantem Tomkiem Chodakowskim. Nawiązała ciepłą relację z przyszłym zięciem. Gdy Mostowiakowa zaczęła mieć kłopoty z kręgosłupem, Tomek zawoził ją do szpitala. Później Barbara przeszkodziła, wraz ze swoim zięciem, Arturem, Aleksandrowi Radoszowi w porwaniu córeczki Marii. Przekonała mężczyzną aby oddał wnuczkę. Marysia i Artur postanowili nadać swojej córeczce imię po dzielnej babci. 

Barbara była jedną z pierwszych osób, które dowiedziały się o romansie Marka z Grażyną. Dowiedziała się o zdradzie syna, gdy zobaczyła jego zdjęcia z Grażyną, które ktoś podrzucił pod jej drzwi. Spotkała się z kochanką syna i zapytała ją wprost czy ma romans z jej synem. Grażyna zaprzeczyła. Barbara jednak jej nie uwierzyła. Podstępem doprowadziła do tego, że Marek sam przyznał się do swojej zdrady. Mostowiakowa postanowiła zachować informację o zdradzie dla siebie. Powiedziała jednak synowi, że jeśli będzie musiała wybierać pomiędzy nim, a jego żoną, to wybierze to drugie. Wkrótce Marek sam przyznał się żonie do zdrady w wyniku czego Hanka zażądała separacji. Po kilku miesiącach Hanka wybaczyła mężowi zdradę. Tymczasem Barbara i Lucjan uświadomili sobie, że nie mają już sił na zajmowanie się wnukami. Hanka i Marek postanowili więc przeprowadzić się do Warszawy.

Barbara odwiedziła w szpitalu umierającą panią Ludmiłę, dyrektorkę domu dziecka, w którym wychowywała się Hanka. Tuż przed śmiercią dyrektorka przekazała Mostowiakowej listy do Hanki od jej przyrodniej siostry, Anny Gruszyńskiej. Barbara z pomocą swojego zięcia Tomka, odkryła, że Anna siedziała w więzieniu za zabicie męża. Mostowiakowa postanowiła nie mówić synowej, że ma przyrodnią siostrę. Spotkała się z Anną i ostrzegła ją, że jeśli skrzywdzi Hankę, to gorzko tego pożałuje. Prawda jednak wyszła na jaw i Hanka dowiedziała się, że Anna jest jej siostrą.

Pewnego dnia Barbara po raz pierwszy od wielu lat, poważnie pokłóciła się z mężem. Zarzuciła Lucjanowi, że to z jego winy ich najmłodsza córka, Małgosia, wyrosła na egoistkę. Mostowiak wyprowadził się na pewien czas z domu. Barbara zaprzyjaźniła się z Tadeuszem Budzyńskim, wujem swojego zięcia Andrzeja, który postanowił zamieszkać w Grabinie. Lucjan, dowiedziawszy się o nowym adoratorze żony, wrócił do domu. Szybko pogodził się z żoną. 

Po śmierci Hanki w wypadku samochodowym, Barbara i Lucjan pomogli synowi i jego dzieciom przetrwać ciężki okres. Marek wraz z dziećmi przeprowadził się z powrotem do Grabiny. Barbara przejęła się losem Jarka, kolegi Natalii i Uli, którego bił ojciec. Pomogła chłopakowi gdy jego ojciec został aresztowany. Pewnego dnia zięć Barbary i Lucjana, Tomek, został sparaliżowany po wypadku na służbie. Mężczyzna przez pewien czas zamieszkał z teściami w Grabinie. Barbara odkryła, że Tomek zamiast skupić się na rehabilitacji, zaczął brać antydepresyjne leki. Mostowiakowa przekonała zięcia, że nie tędy droga. Wkrótce Tomek odzyskał władzę w nogach.

Pewnego dnia do Barbary i Lucjana dotarła informacja, że siostra Lucjana, Hanna Smine, która została uznana za zmarłą podczas okupacji, przeżyła wojnę. Na domiar złego do Polski przyleciała ze Stanów Zjednoczonych wnuczka Hanny, Jane Bufford, z zamiarem dochodzenia swoich praw do majątku Mostowiaków. Dziewczyzna nawiązała ciepłą relację ze swoim wujkiem, co Barbarze się nie podobało. Widząc, że wspomnienia o zmarłej siostrze, są dla Lucjana bolesne, wyrzuciła Jane z domu. Gdy okazało się, że Jane potrzebowała pieniędzy na leczenie chorej siostry, Barbara przekonała się do dziewczyny i przyjęła ją do rodziny. Jednak gdy przez Jankę, wnuk Barbary, Paweł Zduński, trafił do więzienia, kobieta znowu straciła zaufanie do dziewczyny. Po wyjściu Pawła na wolność i przeprosinach Bufford, Mostowiakowa ponownie zaufała Jance. 

Barbara wraz z wnuczką Anią wyjechała do sanatorium w Nałęczowie. Tam poznała Stanisława Sieńczyłłę, z którym szybko się zaprzyjaźniła. Lucjan był o mężczyznę zazdrosny. Odetchnął z ulgą, gdy okazało się, że Stanisławowi nie zależy na Barbarze, tylko na Cecylii Kwaśniakowej, sklepowej z Grabiny. Barbara i Lucjan przeżyli szok, gdy dowiedzieli się, że ich córka Małgosia zdradziła męża, z Michałem Łagodą, swoim pierwszym mężem. Jeszcze większym ciosem dla nich była informacja, że ich córka zaszła z Łagodą w ciążę.

Filmy Edytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki